Udruga Studio B je od 1. svibnja do 31. srpnja provodila projekt “Aktivna ruralna zajednica” koji je bio odobren na Javnom pozivu za financiranje programa i projekata udruga koje promiču poljoprivredu i vrijednost ruralnog prostora RH koji je provelo Ministarstvo poljoprivrede. a financiran je u iznosu od 7.050,38 kn.
Aktivna ruralna zajednica je bio pilot projekt usmjeren promicanju poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora koji se provodio na području općine Vrbje, koja pripada I skupini po Indeksu razvijenosti.
Opći cilj projekta je bio doprinijeti promicanju poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora.
Tijekom cijelog trajanja projekta održavane su kreativne radionice “Šiškaj se”. Aktivnost je održavana jednom tjedno (ukupno 13 puta), a ukupno je sudjelovalo 32 žene. Na radionicama su se izrađivale tradicionalne rukotvorine, s naglaskom na “šišku”, autohtoni predmet koji od pamtivijeka postoji u selu Bodovaljci. Kroz sudjelovanje u ovoj aktivnosti žene su stekle znanja i vještine izrade tradicionalnih rukotvorine i povećale su zadovoljstvo kvalitetom života. Na kreativnim radionicama su sudjelovale starije i mlađe osobe s ciljem druženja i poučavanja te nastavka širenja kulturnog naslijeđa u našoj zajednici.
U srpnju je zaposlenik udruge Boris Lekić održao predavanje “Osnivanje obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, samoopslužnog poljoprivrednog gospodarstva i domaće radinosti”. Kroz predavanje su se sudionici_ice upoznali s uvjetima osnivanja navedenih oblika i njihovim ključnim razlikama. Kroz ovu aktivnost je održana dostupnost ključnih informacija u poljoprivrednom sektoru, promicana poljoprivreda te je mladima pruženo znanje i vještine potrebne za početak bavljenja ovom djelatnošću. 10 korisnika_ica je povećalo svoju zapošljivost kroz predavanje, dobili su pravovremene ključne informacije o poljoprivrednom sektoru te je pružen doprinos razvijanju poljoprivredne djelatnosti.
Od 22. do 29. srpnja je održana interaktivna izložba “Posavski biseri” na kojoj su predstavljene tradicionalne rukotvorine izrađene u sklopu aktivnosti “Šiškaj se”. Izložbu, koja je bila postavljena u prostoru Društvenog centra Bodovaljci, je posjetilo 42 osobe, različitog spola i uzrasta. Posjetitelji_ice su se upoznali s tradicijskom baštinom i vrijednostima našeg ruralnog područja te načinom izrade “šiški”. Aktivnost je doprinijela promicanju i očuvanju tradicijske baštine ruralnog područja i podigla javnu svijest o važnosti ruralnog prostora i promicanju pozitivne slike ruralnog prostora.
Tijekom provedbe projekta provodila se kampanja #AktivirajmoRuralnuZajednicu, koja je imala za cilj podizanje vidljivosti projekta, promicanje aktivnosti i rezultata projekta, promicanje života u ruralnoj sredini, poljoprivrede i vrijednosti ruralnog prostora. Kampanja se provodila putem društvenih mreža Facebook i Instagram. Dio kampanje je bio usmjeren na promicanje vrijednosti ruralnog prostora – solidarnosti, tradicije, zajedništva, povezanosti s prirodom i očuvanje okoliša.
Kroz kampanju smo doprinijeli do skupina neobuhvaćenih projektnim aktivnostima te šire društvene zajednice te se šira društvena zajednica upoznala s ovim projektom, njegovima ciljevima, aktivnostima i rezultatima. Kroz aktivnost je pružen doprinos atraktivizaciji ruralnih krajeva s ciljem zadržavanja stanovništva te su promovirane vrijednosti ruralnog prostora. U aktivnosti su sudjelovali i volonteri_ke.
Ovim putem se zahvaljujemo svim članovima_icama projektnog tima, sudionicima_icama te volonterima i volonterkama koji su omogućili_e izvrsnu provedbu projekta, te nadmašivanje planiranih rezultata!